6 věcí, co můžete čekat od nového PPC specialisty

Pokud jste nikdy nespolupracovali s PPC agenturou či specililistou, možná přemýšlíte o tom, co byste měli očekávat.

Na jaké otázky se budou ptát? Či, jak můžu já přispět k tomu, aby naše spolupráce lépe fungovala? To jsou možná jenom některé myšlenky, které se vám honí hlavou. V tomto článku se dozvíte vše podstatné o vztahu klienta a agentury.

1. Přimějí vás zamést si před vlastním prahem

Pravděpodobně očekáváte, že vaše nová PPC spacialista bude chtít mluvit zejména o cílových trzích, marketingové strategii, předchozích reklamních kampaních či vašich produktech a službách. A to je samozřejmě pravda.

Ale stejně tak si budou chtít promluvit o vašich webových stránkách. Problémy s ní totiž dokáží velmi rychle zkazit i tu nejlepší reklamní kampaň.

Faktory jako responzivita, rychlost načítání stránky a absence dalších technických problémů jsou nezbytné pro úspěch vašeho PPC snažení. Proto je velmi pravděpodobné, že vás PPC spacialista požádá o úpravu vašeho webu ještě před tím, než spustí novou reklamní kampaň.

2. Sledovat data bude klíčové

Agentury využívají sběr dat k měření úspěchu. Pomocí něho dokážou říct, co ve vašich kampaních funguje a co ne.

Bez relevantních dat by agentury akorát vařily z vody, a tak správa kampaní rozhodně nevypadá. Proto buďte připraveni, že budou požadovat instalaci sledovacích kódů na některé stránky vašeho webu. Je možné, že si vyžádají speciální úvodní stránky, či takové určené k poděkování návštěvníkům vašeho webu.

Pokud máte k dispozici solidní tým developerů, neměl by to být problém. Jestliže ale vyvstanou nějaké potíže, správná agentura by vám měla pomoci.

Já většinu těchto věcí řeším pomocí Google Tag Manageru. Nástroje pro správu měřicích kódů na webových stránkách

3. Budou vyžadovat adekvátní rozpočet pro překlady

Tento bod platí zejména pro ty inzerenty, kteří se neomezují ve svém podnikání pouze na jeden stát.

Někteří takoví inzerenti se dostatečně nepřipraví na náklady, které jsou spojené s překladem. Angličtina je často popisována jako univerzální jazyk obchodu. A může to tak v mnoha případech být. Ale v oblasti reklam to není pravda.

Koneckonců, není možné využívat pouze anglickou brožuru pro různé trhy po celém světě. Pokud chcete, aby byly vaše kampaně úspěšné, je třeba si nechat reklamy a úvodní stránky přeložit. Nejlépe rodilým mluvčím.

4. Budou chtít, abyste porovnávali jablka s jablky

Pravděpodobně jste se do něčeho pustili již před tím, než jste se dohodli s konkrétní PPC agenturou. Je možné, že část této aktivity se točila kolem předvídání možných výsledků.

Není vůbec špatné se podívat, jaké výsledky pro kampaně jsou standardem pro vaše odvětví. Ale zároveň je třeba vědět, že každý produkt, služba či podnik je jiný.

Je v pořádku mířit vysoko. Ale jakmile vaše kampaně odstartují a vy máte před sebou reálná data, je možné, že bude třeba očekávání pozměnit.

Uveďme si příklad z praxe. Představme si inzerenta, který vyrábí vysoce specializovaný medicínský přístroj. Samotné místo na trhu pro tento produkt je velmi omezené a zařízení, které prodávají, je ještě více specializované než většina běžných přístrojů.

Na první schůzce s PPC agenturou či specialistou přijde takový inzerent s tím, že by si jako cíl své budoucí kampaně představoval 100 nových konverzí měsíčně.

PPC agentura se následně inzerenta zeptá, kde k takovému číslu přišel, a on odpoví, že takový odhad založil na standardu běžném právě pro další medicínské přístroje.

Jak si můžete představit, medicínské přístroje mohou znamenat cokoliv od jednoduchých stetoskopů po ty nejsložitější exempláře. Nakonec se ukazuje, že kampaň pro takovýto přístroj dokáže zajistit 25 konverzí měsíčně.

Pokud je inzerent rozumný, uvědomí si, že paralela mezi jeho produktem a dalšími medicínskými přístroji nebyla tak nosná, aby se na ní dal zakládat dlouhodobý cíl jeho kampaně.

5. Budou po vás chtít, abyste sdíleli informace

Někdy si firmy a podnikatelé rádi nechávají informace jen pro sebe, nejčastější je to ovšem v případě menších firem a živnostníků. Větší společnosti jsou zvyklé sdílet důležité informace mezi odděleními či externími partnery. Oproti tomu menší firmy a živnostníci s tímto zkušenosti nemají, a proto jsou méně ochotní se dělit o své strategie a data o prodeji.

Ale v případě PPC agentur či specialistů platí jednoduché pravidlo. Čím více informací s ní sdílíte, tím lépe. Čím více agentura ví o vaší firmě, tím lépe vám může sloužit.

Klient, který je velmi otevřený ohledně procesů a dat v jeho firmě, je tak PPC agentuře velmi nápomocný. Agentura tak může být lépe sehraná s jeho cíli a představami.

To samé ovšem platí i pro jiné marketingové kanály, než je zrovna PPC. To, co je nebo není úspěšné na jednom kanálu může napomoci rozhodování nad kanálem druhým. Takže, pokud se vám enormně daří v SEO marketingu, dejte o tom vaší PPC agentuře vědět.

6. Budou preferovat kontakt s omezeným počtem lidí

Zejména v případech, kdy firma ještě s PPC specialistou nespolupracovala, manažeři často budou chtít přizvat na jednání s agenturou co nejvíce lidí. Není přece jenom lepší, když se nad případnou kampaní může zamyslet více lidí?

Ano a ne.

Získat více rozdílných názorů na věc je dobrý nápad, ale pozvat 10 lidí na schůzku s PPC specialistou může být neefektivní a zmatené. Zvlášť v případě, když se liší jak znalostmi, tak autoritou.

Ve chvíli kdy k tomu dojde, agentura bude muset strávit více času vysvětlováním méně zkušeným posluchačům, zatímco ti zkušenější se budou nudit. A co je ještě horší, může to velmi zpomalit proces rozhodování. Namísto toho, aby se plány pohnuly dále, strávíte celé dopoledne hádkou o tom, kde má a nemá být čárka.

Takže bývá většinou účinnější nechat agenturu pracovat s jedním člověkem za celou vaší firmu. Jen je třeba dát pozor na to, aby ten byl schopen se s agenturou pravidelně potkávat.

Samozřejmě můžete na jednání přivést i další osoby, ale nemělo by to být normou, ale výjimkou. Například, pokud jednáte o specifickém produktu, můžete pozvat manažera oddělení, které ho má na starost.

Marek Pech
Marek Pech
Pomáhám webům získat více zákazníků pomocí lepší reklamy již několik let. Na volné noze se starám o výkonnostní marketing klientů a přivádím jim objednávky za stovky milionů korun měsíčně. Napište a sejdeme se na kávu.

Comments are closed.