9 častých otázek o PPC

9 častých otázek o PPC

9 častých otázek o PPC

Zeptejte se jakéhokoliv profesionála na PPC, jaký je nejlepší způsob, jak udělat reklamní kampaň. Vsadím se, že drtivá většina odpovědí bude stejných.

„Neexistuje žádný univerzální návod, vše závisí na konkrétní situaci“.

 

Kolik reklam je nejlepší mít v jedné reklamní sestavě?

V průběhu let se moje odpověď na tuto otázku změnila. V nedávné době jsem začal používat nový systém, který umožňuje platformě pomoci při určování toho, co je nejlepší. Při rovnoměrném točení reklam se snažím držet pouze 2-3 spravované reklamy najednou. Pokud však využívám nastavení s automatizovaným prvkem optimalizace, zpravidla zdvojnásobuji počet rotačních reklam a nechám je, aby se dostaly do vlastního žebříčku.

 

Kolik klíčových slov mám mít na jednu reklamní sestavu?

Toto je častá otázka, protože pro různé kampaně je lepší využít různé způsoby. Přidávání klíčových slov do skupin (SKAG) je velmi populární pro dosažení velkého skoré kvality (QS), zatímco jiní profesionálové doporučují metodu „farming“ jako jednu z nejlepších pro reklamní sestavy. Obvykle se většina správců snaží udržet méně než 20 klíčových slov v jedné reklamní sestavě. Ačkoli je to zcela na vás a struktuře vašeho účtu, hlavní je, aby klíčová slova byla co nejvíce relevantní. Máte-li v reklamní sestavě 45 klíčových slov, jak přesně odpovídají klíčová slova obsahu? Přestože adresy URL na úrovni klíčových slov pomáhají při relevanci stránky, je nutné se zamyslet, zda Vaše kreativita není na úkor kvalitního skóre a zda nemate uživatele. To by mělo být jasným vodítkem pro stanovení klíčových slov.

 

Mám mít rozdílné typy shody v různých reklamních sestavách nebo kampaních?

To je otázka vašich osobních preferencí, dle vašich potřeb a možností řízení. Preferuji segmentovat typ shody podle kampaně, protože to umožňuje větší kontrolu výdajů. Jiní profesionálové dávají přednost tomu, aby se v jedné kampani zachoval stejný obsah, přičemž reklamní sestavy byly rozděleny na BMM, Exact, atd. Oba tyto přístupy využívají negativní slova pro přesnější cílení. Někteří profesionálové stále používají původní metodu vkládání všech variant typu shody do jedné reklamní sestavy. Tato metoda používá zvyšování ceny pro dosažení přesné shody.

 

Jak mohu nejlépe měřit konverzi a kontrolovat, zda funguje správně?

Já nejraději používám některé z těchto rozšíření. Google Tag Assistant pro Chrome je snadno použitelný a poměrně srozumitelný. Není úplně dokonalý, ale rychle vás upozorní na problémy, které je důležité opravit. K dispozici jsou také rozšíření ladicího programu Google Analytics Debugger, který poskytuje podobnou službu, která se zaměřuje konkrétně na sledování Google Analytics. Stejně tak Facebook rozšířil Pixel Helper, který může pomoci při diagnostice sledování reklam na FB.

 

Jak často mám přidávat vylučující klíčová slova?

Týdenní přehled vyhledávaných dotazů by vám měl pomoci odhalit neúčinné dotazy a také vyhledávaná témata s nízkým výkonem nebo s nepodstatným obsahem. Jsem také silným zastáncem seznamů klíčových slov, které lze aplikovat ve všech kampaních. Jedná se například o aktuální události, univerzální slova pro více jazyků nebo termíny pro jednotlivé značky (které používám na všechny kampaně, kromě neoznačených). Vše však záleží na velikosti kampaně a objemu vyhledávání. U menších projektů nemá smysl provádět vylučování na týdenní bázi.

 

Jaké nástroje používáte při tvorbě klíčových slov?

Pro základní a rychlý přehled doporučuji Google Keyword planner a přehledy vyhledávání.

Pro složitější a větší projekty jsem si oblíbil Marketing Miner.

 

Měl bych spustit reklamu na vlastní název značky (brand)?

Jedním slovem, ano. Pokud jste ve vysoce konkurenčním odvětví, potenciálně ztrácíte tržby, protože ostatní se dostanou nad vaše záznamy. A pokud jste v oblasti s nízkou konkurencí, možná neuvidíte příliš mnoho aktivit, což ale ničemu neškodí.

 

Je důležité skóre kvality?

Ano. Ve většině případů Nejlepším způsobem, jak to zjistit, je ověřit, zda na vašem účtu existuje vztah mezi skóre kvality a cenou za akci (CPA). Stačí si vytáhnout zprávu o klíčových slovech a pomocí kontingenční tabulky si porovnat skóre kvality a CPA. Z těchto údajů si vytvořte graf a uvidíte to přehledně. Tento graf vám ukáže, zda obecně máte vetší CPA pro klíčová slova s ​​vyšším skóre kvality. Google a Bing poskytují podrobnosti o atributech skóre kvality, proto byste se na tyto podrobnosti měli více zaměřit.

 

Jak zvýším skóre kvality?

Většina vyhledávačů, tedy hlavně Bing a Google chtějí, abyste získali silné skóre kvality. Zejména relevanci reklamy, shodu cílové stránky a interakci s reklamami. Zvyšte míru prokliku, tím že vytvoříte lepší reklamy, uchovávejte pouze ty nejpřesnější klíčová slova v reklamní sestavě. Jak je uvedeno výše v tomto příspěvku, zajistěte, aby reklama obsahovala klíčová slova, která odpovídají přesně dané stránce. Ujistěte se, že posíláte zákazníka na stránku s odpovídajícím obsahem nebo produktem.

Marek Pech
Marek Pech
Pomáhám webům získat více zákazníků pomocí lepší reklamy již několik let. Na volné noze se starám o výkonnostní marketing klientů a přivádím jim objednávky za stovky milionů korun měsíčně. Napište a sejdeme se na kávu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *