Opět tu máme tu část roku, během které se inzerenti a marketéři dozví, co nového si pro ně Google připravil. Google vše pravidelně oznamuje na Google Marketing Live a je třeba říct, že zrovna minulý rok se novinkami jen hemžil.
Považte sami. Mezi ty nejzajímavější patřily jistě chytré kampaně, masivní předělání videoreklam na Youtube, či responzivní reklamy ve vyhledávání.
I tento rok jsme se dočkali představení několika nových produktů a vylepšení. Takže ať už jste inzerent, agentura či běžný uživatel, určitě se vám vyplatí se na tyto změny podívat, jelikož ovlivní váš pobyt online nejenom v roce 2019.
Zapomeňte na to, že by klasickému feedu odzvonilo. Naopak, možná se právě vydává na triumfální pochod.
Možná si vzpomínáte na to, jak Google v září představil novou funkci Discover. A právě teď odhalil nový způsob, jak tuto platformu využít pro inzerci. Discovery reklamy umožňují inzerentům oslovit zákazníky pomocí podobného obrázkového shrnutí, jaké běžně najdou právě na platformě Google Discover.
Tento nový druh reklam má velký dosah. Můžete ho využít na většině platforem, které Google provozuje. Můžete je nechat zobrazovat na Youtube, v Gmailu a právě v Google Discover. Zároveň využívají umělou inteligenci k tomu, aby uživatelům zobrazily tu nejvhodnější z vašich reklam.
85 % zákazníků se produkty, které je zaujmou, zabývá v následujících 24 hodinách. Discovery reklamy tohoto trendu využívají, a umožňují vám vaše reklamy zákazníkům zobrazit ve chvíli, kdy jsou nejvíce otevření poznávání nových věcí.
A první data ukazují, že tento přístup je vcelku úspěšný. Prodejci modního oblečení TechStyle se hodnota CPL snížila o 25 % během využívání Discovery reklam.
Proto si dejte pozor, tento druh reklam bude pro inzerenty dostupný již v druhé polovině tohoto roku.
Tento rok se Google rozhodl u reklam zkombinovat klasický důraz na vyhledávání s více interaktivním vizuálním formátem. Reklamy Gallery umožňují inzerentům kombinovat zajímavé obrázky a správný text u jejich reklam ve vyhledávání.
Podobně jako Discovery reklamy, i ty ve formátu Gallery umožňují vašim zákazníkům jednoduše projíždět jednotlivé obrázkové reklamy, které jste pro ně připravili, pouhým pohybem prstů po obrazovce.
Ale narozdíl od Discovery reklam, ty ve formátu Gallery naleznete na prvních místech ve výsledcích vyhledávání, jako původní textové reklamy. To znamená, že inzerenti nyní mají možnost nejenom ukazovat uživatelům reklamy podle toho, co právě hledají, ale doplnit celý zážitek o obrázky, které jim získají ještě více kliknutí.
Pojďme se nyní podívat na některá konkrétní data, týkající se Gallery reklam:
Do jedné reklamy můžete zařadit 4 až 8 obrázků.
Popisek může mít až 70 znaků u každého z obrázků.
Je možné využít až 3 nadpisy.
Kampaně, které využívají Gallery reklamy, v průměru zaznamenaly 25% nárůst zájmu uživatelů. Podobně jako v předchozím případě, pro inzerenty budou dostupné v druhé polovině roku.
Jedním z hlavních témat, které bylo diskutováno na začátku celé akce, je samozřejmě machine learning. Pojem, kterému v dnešním světě digitálního marketingu neuniknete. V zásadě znamená schopnost umělé inteligence nacházet v množství dat vzorce, a podle nich se dále rozhodovat.
Z mnoha způsobů, kterými Google tento fenomén využívá, jsou pravděpodobně nejdůležitější Chytré nabídky. Jinak také zvaná nabídka během aukce, tento fenomén využívá právě umělou inteligenci k tomu, aby optimalizoval vaše nabídky podle cílové míry konverze či dalších kritérií.
Pokud jste kdy automatizovali vaše nabídky pomocí cílového CPA, cílové návratnosti, či vylepšné CPC, víte, co to jsou Chytré nabídky. Tento rok se dočkají třech velkých vylepšení:
Pokud jste si stanovili cílovou míru konverze pro celou kampaň, nyní můžete optimalizovat všechny vaše nabídky tak, aby vás k tomuto cíli dovedly.
Pokud chcete optimalizovat vaše nabídky v několika kampaních zároveň, můžete vytvořit set požadovaných konverzních akcí. – Zvláštní konverze pro jednotlivé kampaně
Pokud se ve vašem obchodě blíží sleva nebo jiná akce, která by vám mohla pomoci přinést více konverzí, Reklamy Google za vás v tuto dobu automaticky zvýší vaše nabídky a po skončení akce je vrátí zase do normálu. – Možnost ovlivnit nabídky dle sezónosti či výprodejů
Kolektivně jako lidstvo sledujeme miliardy videí každý den právě na této platformě. Co ale už není tak známé, je nesmírná hodnota mikrospotů – 6 sekundových reklam, které se přehrávají před každým videem.
Podle dat, která minulý rok sbíral Google po celém světě, série tří mikrospotů zanechá na uživateli mnohem silnější dojem, než jedna 30 sekund trvající reklama.
Přesto všechno je s mikrospoty spojen jeden obrovský problém. Velmi málo firem má kapacitu na to vytvořit profesionální mikrospoty. Ve chvíli, kdy už firma má nějaký videoobsah, obvykle bývá dlouhý minutu či dvě, takže není jednoduché ho zkrátit do požadovaných 6 sekund.
Od toho je zde nová funkce od Googlu, která za vás mikrospot vytvoří. Jakékoliv video, kratší než 90 sekund, dokáže proměnit v kolekci krátkých mikrospotů, připravených na okamžité použití. Zároveň obsahuje několik nástrojů pro editování, takže jste to vždy vy, kdo má kontrolu nad finálním produktem. Tato funkce se také objeví v druhé polovině tohoto roku.
Sice se běžně tvrdí, že pokud chcete cílit na specifická publika, využijete spíše reklamy na Facebooku než na Googlu, tento dříve nezpochybnitelný fakt se začíná vzdalovat od pravdy.
Není proto žádné překvapení, že Google tento trend dále podpořil. Proto dojde ke spojení kategorie “vlastní zájem” a “vlastní záměr” v jednu novou, která se bude nazývat velmi jednoduše “vlastní publikum”.
Než se ale o této novince budeme bavit dále, zrekapitulujeme si o čem jsou dvě předchozí funkce. “Vlastní zájem” vám umožňuje zacílit na skupinu lidí, kteří sdílejí určitý zájem. Zatímco “vlastní záměr” vám dovolí zobrazit váš obsah lidem, kteří sdílejí zájem v určitém produktu či službě.
Toto rozdělení nyní přestává existovat. Brzy vám Google představí možnost cílit na uživatele podle obou výše zmíněných kritérií, schovaných pod funkci “vlastní publikum”. Hlavní rozdíl mezi touto funkcí u Googlu a Facebooku je ten, že Google má přístup k datům ze svého vyhledávače.
Pokud zjistíte, že jedno vaše publikum funguje opravdu dobře, můžete se pomocí rozšířeného cílení zaměřit na zákazníky, kteří se chovají stejně jako právě toto publikum. To vám pravděpodobně zní velmi podobně jako rozšířené cílení na Facebooku.
A nejste daleko od pravdy. Pro ty z vás, kteří nejsou s tímto konceptem na Facebooku seznámeni, rozšířené cílení vám zajistí nárůst počtu uživatelů, kterým můžete ukázat vaše reklamy. Ale hlavně si můžete být jistí, že vaše reklamy budou pro uživatele stále relevantní.
Jedním z hlavních nositelů pokroku v e-commerce v posledních letech je vzestup obchodních funkcí na různých platformách. Pár měsíců zpátky odhalil Instagram funkci Checkout, která vám umožňuje nakupovat přímo v aplikaci.
Krátce poté oznámil Google zavedení pilotní verze obrázkových výsledků vyhledávání, které vám dovolí přímo nakoupit zobrazené zboží. Co mají tyto dvě novinky společného?
Snaží se udělat nákupní proces ještě více plynulejší, než je teď. Cílem je usnadnit proměnu uživatele vyhledávače do vašeho zákazníka.
Právě kvůli tomu se Google rozhodl umožnit uživatelům nákup přímo v rozhraní Nákupů, bez toho, že by se museli vydat na váš web. Pokud o to mají zájem, mohou váš web navštívit, ale už to není nezbytné. Google zároveň garantuje zákazníkům jednoduchou možnost reklamace a zákaznický servis.
V souladu s tématem vyšší relevance reklam pro koncového uživatele se nesla i další část celé akce. Lépe řečeno, Google kladl důraz na důležitost využívání obrázků pro inspiraci uživatelů. Zejména se bavíme o uživatelích, jejichž vyhledávané výrazy naznačují, že mají zájem objevovat nové produkty.
Z tohoto důvodu Google vytvořil na konci roku 2017 výlohové reklamy v sekci Nákupů. A ze stejného důvodu se je nyní rozhodl expandovat.
Pro ty z vás, kteří o tom nevědí, výlohové reklamy uživatele nasměrují přímo na specifický katalog jednotlivých produktů. Idea je, že lidé, kteří chtějí najít nové produkty, ocení možnost objevovat nové produkty skrz katalog.
V následujících měsících Google odhalí expanzi výlohových reklam do obrázkových výsledků vyhledávání, discovery reklam a na YouTube. To je dobré zejména proto, že vám to otevírá prostor prezentovat uživatelům atraktivnější reklamy na více platformách.
Už jste to slyšeli milionkrát. Uživatelé nejprve vyhledávají informace na smartphonech, než se vydají do kamenných obchodů. S příchodem tohoto trendu přichází příležitost ovlivnit vaše zákazníky ještě před tím, než vůbec vstoupí do vašeho obchodu.
Jinými slovy máte možnost uživatelům ukázat tu nejrelevantnější reklamu. Tedy cíl, který si Google dlouhodobě klade. To je důvod, proč Google vůbec vytvořil Místní kampaně, které vám umožňují propagovat váš kamenný obchod na různých platformách.
Celý proces je velmi podobný jako u responzivních reklam. Jakmile Googlu předáte dostatek údajů, zejména tedy polohu vašeho obchodu, obrázky, text a rozpočet, Google Ads za vás vytvoří reklamu, díky které maximalizují počet návštěvníků vašeho obchodu.
Google již dříve testoval tento formát na menší skupince inzerentů, a výsledek mluví jasně. Průměrná hodnota ROAS narostla pětkrát.