Pokud chcete aby vaše PPC kampaně fungovali jako hodinky musíte porozumět tomu jak sám Google hodnotí jednotlivé reklamy. Pro jejich hodnocení využívá Quality Score, které má obrovský vliv na konečnou cenu a efektivitu vašich kampaní.
Co je to Quality Score? Quality Score je číslo vyjadřující hodnocení kvality a smyslu klíčových slov a samotné reklamy. Používá se pro výpočet ceny za proklik (CPC) a závisí na těchto faktorech:
Je nutné říct, že mimo Google si nikdo nemůže být jistý důležitostí jednotlivých faktorů. Jasně nejsilnější je však Míra interakce (CTR).
Časté klikání na reklamu od lidí je pro Google znamením, že reklama je užitečná a smysluplná. Za to vás také odmění vyšším hodnocením reklamy (Quality Score) a následně nižší cenou reklamy.
Díky optimalizaci kampaní a skóre kvality reklamy získáte nižší cenu za proklik, což vede i k nižší ceně za jednotlivé konverze.
Udělením vyššího skóre kvality vám Google říká, že vaše reklamy dobře uspokojují potřeby vašich zákazníků. A čím v tom budete lepší, tím nižší cenu vám Google bude účtovat 🙂
Protože kvalita reklamy ovlivňuje jak často a za kolik se vaše reklama bude zobrazovat, měly by jste na skóre kvality zaměřit. Zásadně zlepšit jí můžete v těchto oblastech: