Je vaše PPC kampaň dostatečně transparentní a plně věříte svému správci reklam ?
Všichni chtějí výsledky okamžitě, ihned, nejlépe dnes či zítra. Tomu se přizpůsobuje i správa reklamních kampaní a přestává se myslet na dlouhodobý užitek. Správci vašich kampaní jsou občas nuceni „vylepšit“ výkon.
Podívejte se na nejčastější chyby a triky.
Nejčastějším nešvarem je v započítání DPH do celkových tržeb. Zeptejte se svého marketéra a porovnejte reálné tržby s těmi v Google Analytics.
Máte tržby v Google Analytics s DPH nebo bez DPH ? Pro plátce či neplátce DPH docela důležitá informace 🙂
Hodnocení PPC kampaní na základě tržeb, které přinesly započítání DPH ovlivní o cca 20%. (překvapivě 🙂 )
Dotazy přímo na jméno vaší společnosti či službu budou vždy velice úspěšné, neboť uživatelé již vědí co hledají a budou často rovnou nakupovat.
Brandová klíčová slova by však měly být vyčleněna ve zvláštní kampani a vyloučena z ostatních (ve většině případů). To dobrý správce kampaní či ppc konzultant určitě ví.
Pro krátkodobé „vylepšení“ čísel však není nic jednodušího, než přimíchat pár brandových klíčových slov i do ostatních kampaní a vylepšit tak jejich CTR či konverzní poměry. Zkontrolujte si Adwords kampaně a vyvarujte se této „chyby“.
Máte na e-shopu více měn? Zbystřete !
Základní nastavení měřících kódů Google Analytics pracuje pouze s jednou měnou. Ujistěte se, že v měřícím kódu máte atribut „currency“.
Byla by škoda započítávat tržby v eurech jako české koruny.
Zjednodušeně: Jeden nákup zákazníka se vám zapíše dvakrát do celkových tržeb. Zkreslují se tak výsledky PPC kampaní, ale i jiných kanálů.
Duplicitní transakce nejčastěji vznikají takto:
Jednoduše to není pravda. Třeba zrovna pro váš produkt s malými maržemi nebude investice do kampaní v Skliku a Adwords to pravé. Návratnost investic do reklamy nemusí být dostatečně vysoká a kampaně jednoduše nebudou fungovat.
Občas není problémem produkt, ale jeho prezentace. Na koleni a po večerech splácaný wordpress web prostě nebude dostatečně konkurenceschopný a budete se muset poohlédnout po lepším řešení.
Kdo by nechtěl slyšet plán na zvýšení obratu o 100%, 200% či 300% za pár dní.
A kdo by nechtěl vědět jak zhubnout 5-10kg za pár dní se stejnou stravou a sedavým zaměstnáním?
Zklamu Vás, ale nic takového se nestane.
Získat větší obrat či výrazně víc kontaktů je určitě možné. Viděl jsem to u klientů či ostatních kolegů. Nemůžete si tím však být jisti. Stejně jako s ubývajícími kily si na výsledek musíte trochu počkat.
Na skutečné výsledky si většinou musíte počkat několik měsíců. Pokud vám agentura slibuje něco jiného, raději zbystřete 🙂