Google přichází s obrázkovými reklamami ve vyhledávání ve formě nového reklamního formátu. Ten nese název Gallery Ads.
Přestože někdy bývá těžké odhadnout, s čím novým Google přijde, jakou funkci odstraní či jaký update provede, existuje nepsané pravidlo, že nový reklamní formát je novinkou, se kterou můžeme počítat napevno.
Minulý rok to byly responzivní reklamy ve vyhledávání a letos, jak se zdá, právě Gallery Ads. Google na své výroční konferenci Marketing Live oznámil, že tento reklamní formát bude k dispozici později během tohoto roku. V tomto shrnutí se zaměřím převážně na předpokládané klady a zápory tohoto nového formátu.
Nástup Instagramu, Snapchatu, Pinterestu a YouTube transformoval posunul internet od textu k obrázkům. Právě skrz ně uživatelé dnes konzumují obsah na webu. Google se tento trend již pokusil promítnout do reklam v Nákupech, Gmailu a teď přišel čas na reklamy ve vyhledávání.
Když si představujeme Gallery Ads, jako pomůcka nám může sloužit podobný formát na Facebooku, kterým jsou Carousel reklamy. Ty se v zásadě skládají ze série obrázků, skrz které mohou uživatelé listovat.
Inzerenti budou moci nahrát minimálně 4 a maximálně až 8 obrázků, které reprezentují jejich produkty či služby. Google teprve musí zveřejnit informace o velikosti a kvalitě těchto obrázků, ale můžeme očekávat, že budou podobné jako v případě jiných reklam.
Gallery Ads se nebudou skládat pouze z obrázků. Jejich součástí budou tři nadpisy, podobně jako u textových reklam, a budou využívat tagy, specifické pro každý obrázek. Tyto tagy nebudou obrázky překrývat, jako jsme viděli u některých GDN reklam. Ale podobně jako u Carousel Ads, nadpisy se budou zobrazovat nad obrázkem, a tagy pod ním.
Zatím to zní docela dobře, že? Ale je tady pár funkcí, na které je třeba dát pozor.
Narozdíl od textových reklam, které se mohou uživateli vyhledávače zobrazit až čtyři, Gallery reklama se zobrazí vždy jenom jedna a to na prvním místě, následovaná právě třemi klasickými textovými reklamami.
To znamená, že budete soutěžit se všemi ostatními reklamami v aukci jako obvykle. Pokud získáte první místo a máte připravenou Gallery reklamu, zobrazí se právě ta. Pokud obsadíte nižší příčky, zobrazí se vaše klasická textová reklama. A v neposlední řadě, pokud získáte první místo, ale Gallery Ads nemáte připravené, zobrazí se opět vaše klasická textová reklama.
Gallery Ads však dle mého upoutá tolik pozornosti, že výhoda toho být na první pozici opět stoupne. Jednoduše se budeme v aukcích prát o přední příčku a google tedy víc vydělá 🙂
Další rozdíl mezi Gallery Ads a dalšími formáty je v tom, jak za ně inzerenti budou platit. Narozdíl od většiny jiných formátů, kde platíte za kliknutí, v tomto případě můžete platit dvěma způsoby. Buď opět klasicky za kliknutí, nebo za posunutí obrázku.
A právě v případě platby za posouvání obrázků to bude fungovat trochu jinak, než na co jste zvyklí. Pokud uživatel na reklamu neklikne, ale prolistuje více jak tři obrázky, inzerent za tohoto uživatele zaplatí.
Zde je ovšem třeba zmínit několik dodatečných informací:
Asi nejdůležitější informací je fakt, že Google tento formát reklam připravil pouze pro mobilní zařízení. Už ovšem prozradil, že verze pro počítače bude v budoucnosti zveřejněna.
Během odhalení Gallery Ads Google poskytnul několik informací ohledně výkonu těchto nových reklam. Velmi známým faktem je, že lidské oko je přirozeně hnáno k obrázkům. Na základě testovaného výkonu můžeme očekávat, že výkon skupin reklam, do kterých budou zařazeny Gallery Ads, vzroste až o 25 %.
Uživatelé vyhledávače mají mnohem větší tendenci interagovat s Gallery Ads, zejména ve chvíli, kdy jsou obrázky opravdu povedené. Není zas takové překvapení, že Gallery Ads jsou pro uživatele mnohem zajímavější, než klasické textové reklamy.
Navíc, Google uznal, že přestože uživatelé budou s těmito reklamami mnohem častěji interagovat, míra přímé konverze nebude zas tak rozdílná oproti reklamám textovým. Ale, Gallery Ads pomohou v dalších fázích prodejního procesu, vzhledem k tomu, že si uživatelé lépe zapamatují obrázky než prosté textové reklamy.
I díky platbě za prolistování obrázků bude Gallery Ads sloužit často jako jakýsi otvírač konverzní cesty. Bude velmi zajímavé sledovat jak s tímto novým formátem budou lidé zacházet – poměr prokliku a listování.
Gallery Ads otevírají spoustu nových možností, a je jasné, že inzerentům přinesou velmi rozdílné výsledky oproti klasickým textovým reklamám. Takže nezbývá než začít připravovat vaše obrázky a naskočit na tenhle vlak dokud je ve stanici, abyste mohli využít počáteční fázi, kdy na této platformě nebude taková konkurence.
Ale je třeba si uvědomit, že jako s každým novým reklamním formátem, který Google vydá, postupně dojde k úpravám.
Koneckonců, reklamy ve vyhledávání zažijí opravdové obrození. Zejména v oblasti e-commerce. Vezměte tedy potenciální zákazníky kteří vybírají správný plot ke svému domu, či hledají vhodnou podprsenku pro svojí hezčí polovičku. Možnosti jsou prakticky neomezené. Jedno je jisté. Strategie pro vyhledávače se velmi změní, hned jak Gallery Ads vstoupí plně na scénu.