Jste noví v AdWords a cítíte se zmatení? V tomhle článku vám ukážu, jak pomalu začít s AdWords a slavit úspěchy, i když jste nikdy předtím placenou kampaň nedělali.
AdWords má strmou křivku učení. Tady jsou některé základní tipy, které jsem se jako nováček s AdWords naučil a které můžete využít, pokud budete chtít propagovat kampaní svůj projekt, produkt či službu.
Uživatelské prostředí AdWords má dvě části, a to vás jako nováčka může trochu zmást. Jedním z nich je prostředí, kam se dostanete po přihlášení. Tím druhým je stažitelný AdWords Editor.
Doporučuji se napřed zorientovat v klasickém prostředí a do začátku Editor ignorovat. Začneme jednoduchou základní strategií, která vám na první spuštění bude stačit.
Základní strategie:
-denní rozpočet: zvolte si kolik chcete denně za reklamy utratit (doporučuji minimálně 50kč)
-Síť: pouze vyhledávání, žádné zobrazení (jinými slovy, jen textové reklamy)
-Část dne/Den v týdnu: Běžné pracovní hodiny od pondělí do pátku
-Region: Doporučuji se zaměřit na region kde podnikáte, pro truhláře je asi zbytečné získávat zákazníky na druhé straně republiky
-Tři skupiny reklam: Založeno na klíčových slovech, která si vyhledáte
-Dvě reklamy na skupinu: K otestování copy a zjistění, která lépe funguje
-Rozšíření reklam: Rozhodně doporučuji přidat rozšíření o podstránky
TIP: Sepište svou strategii a držte se jí při sestavování kampaně. Doporučuji vyhradit si na to pár hodin
času, kdy nebudete rušeni. Uděláte tak méně chyb.
Pokud poskytujete různé služby a práce související s mnoha odvětvími, zjistit na koho cílit a jak, jaká použít klíčová slova, bude tou nejtěžší částí stavění kampaně.
Google vám poradí nastavit volnou shodu a zasáhnout tak co nejvíce lidí. Rovnou Vám však mohu prozradit, že je to špatně. Ano na reklamy se bude hodně klikat, budete mít mnoho návštěv, ale málo objednávek. Volná shoda způsobí, že vyhledávací dotazy budou příliš obecné a reklama tak nebude na vaše stránky přivádět ty správné lidi.
Klíčová slova rozumně seškrtejte a využijte různých možností jejich shody. Více o shodě klíčových slov se dozvíte například zde. Velmi doporučuji využívat Modifikátor volné shody a zbavit se volné shody úplně.
TIP: Udělejte si čas a plně porozumějte tomu, jak tyhle možnosti fungují. Výběrem správné shody a klíčových slov ušetříte peníze a budete efektivnější.
Používání AdWords vám opravdu otevře oči, protože vůbec poprvé můžete vidět vyhledávané dotazy lidí. Na základě těchto dat si uvědomíte, že reklamy, které jste vytvořili pravděpodobně neměly správné texty.
A také uvidíte že velmi často budete muset upravit vstupní stránky, aby to odpovídaly slovům, které lidé skutečně hledají.
Místo vytváření mnoha nových reklam vytvořte jednu novou skupinu a k ní zkuste upravit vstupní stránku, tak aby obsah dokonale pasoval k dotazům zákazníků. Otestujte si podobnou změnu a zjistěte tak, jak postupovat při dalších úpravách.
TIP: Pořád se vzdělávejte ohledně AdWords a dostupných možností. Přidejte další rozšíření reklam (Rozšíření o lokalitu, Rozšíření o volání,…). Nebojte se experimentovat. Vypnout se to dá přece vždycky.
Většina malých webových stránek má RFQ formuláře a jejich konverze jsou snadno sledovatelné v
Google Analytics. Ale výzvou je, že většina dotazů některých mých klientů přichází emailem. Napřed
jsem tohle sledovala ručně, ale s AdWords jsem se začala zajímat, jestli neexistuje nějaká lepší
metoda.
Stephen Merriman z Cre8d Design, se kterým spolupracuji, doporučil používat Google Tag Manager,
který mi i nastavil.
S Tag Managerem přidáte do stránky speciální kód a pak už si jen nastavíte, co chcete sledovat –
stahování PDF souborů, přehrání videa, kliknutí na tlačítka…a ano, i prokliky na email. Když máte Tag
Manager nastavený, můžete si nastavit i mailto. Nastavte to jako cíl v Analytics. Každé kliknutí na
emailovou adresu se pak ukazuje jako konverzace v přehledu všech kanálů.
TIP: Ujistěte se, že importujete do AdWords své cíle z Analytics, místo toho, abyste si cíle nastavovali
přímo v AdWords (ano, udělala jsem tu chybu)