Zima je opět za dveřmi, a proto je čas se zaměřit na Chytré kampaně v Google Ads jako dobrou příležitost k přetavení té staré dobré předvánoční mánie ve větší zisk pro vaší firmu či eshop.
Proto se dnes podíváme na všechno, co souvisí s Chytrými kampaněmi a Nákupy Google. Včetně toho, o co se vlastně jedná, jak to funguje, jak správně vytvořit efektivní kampaň, a především, jak je využít pro zlepšení vašich prodejů před vánoci 🙂
Jedná se o jeden z nejnovějších druhů kampaní, které Google nabízí. Využívá technologii machine learningu, a to ne jenom k tomu, aby snížil počet hodin, které musí člověk věnovat správě a optimalizaci kampaně. Především jde o to, aby byl tento čas využitý co nejefektivněji.
Inzerenti musí pouze zadat cíl jejich kampaně a maximální hodnotu rozpočtu, a systém se o zbytek postará. Automaticky provádí nabídku a zároveň rozhoduje o umístění reklam.
Díky tomu jsou smart kampaně určeny především pro menší obchodníky, s nižšími rozpočty a menším množstvím času na aktivní správu svých marketingových aktivit.
Change your consent
Jak již bylo jednou zdůrazněno, méně času stráveného správou vašich kampaní, neznamená horší výsledky. Naopak, Google během raného testování potvrdil, že inzerenti, kteří systém využívali, měli až o 20 % vyšší míru konverze při zachování stejné výše nákladů.
Chytré kampaně využívají kreativní složky z vašeho feedu v Merchant Center. Ten je, pokud máte klasické kampaně v Nákupech Google, již dávno propojen s vaším účtem na Google Ads.
Podobně jako jakékoliv responzivní reklamy, Chytré kampaně využívají machine learning k vytvoření těch nejrelevantnějších kombinací vašich textů a obrázků. Ty jsou pak následně zobrazeny uživatelům ve vyhledávači, YouTube či Gmailu.
Podle Googlu trvá proces optimalizace reklam s nejvyšší možnou mírou konverze zhruba 15 dní.
Smart kampaně kombinují klasické funkce kampaní v Nákupech a remarketingu v Obsahové síti. Pokud některé z těchto druhů kampaní využíváte, měli byste je zrušit před tím, než začnete cílit na stejné produkty s Chytrými kampaněmi.
Pokud se ptáte, jaký by měl být váš rozpočet pro Chytré kampaně, není špatné využít objem prostředků, které investujete do výše zmíněných druhů kampaní.
Přesuňte tuto částku z kampaní v Nákupech a remarketingu na Chytré kampaně. To vám zároveň dovolí porovnat úspěšnost různých druhů kampaní.
Pro nejlepší výkon a jednoduchost Google doporučuje inzerentům, aby cílili na co největší možné množství produktů v jedné kampani. Pokud chcete vytvořit Chytrou kampaň, jednoduše přejděte do Google Ads UI a vytvořte novou kampaň.
Důvodem je způsob, jakým Google zobrazuje reklamy z dílny Chytrých kampaní na Obsahové síti. Google se v tuto chvíli dívá, se kterými produkty z vašeho feedu již uživatelé interagovali, a poté jim zobrazuje reklamy právě na tyto a podobné produkty.
Proto chcete do Chytrých kampaní zařadit co nejvíce produktů z vašeho feedu, se kterými už se někteří z vašich uživatelů seznámili.
Jako bonus, Google u tohoto typu kampaně automaticky testuje tu nejlepší možnou kombinaci obrázku a textu pro každý produkt, aby našel ideální verzi dané reklamy.
A co v případě, že uživatelé ještě nereagovali na žádný z vašich produktů? Google jim zobrazí reklamu založenou na podkladech kreativ, které jste nahráli.
Tyto reklamy se potom zobrazí jako responzivní remarketingové reklamy na Obsahové síti či YouTube těm uživatelům, kteří navštívili vaší stránku, ale ještě neprojevili zájem o žádný z vašich produktů.
A to je základ tvorby Chytrých kampaní!
Tady je ještě pár podmínek, které musíte dodržet, abyste mohli Chytré kampaně využívat.
Všechny klasické přehledy ( kliknutí, konverze, atd. ), dostupné pro kampaně, skupiny reklam, produktů či zařízení, najdete na kartě Přehledy.
Podívejte se do sekce Předdefinované přehledy, kde si můžete prohlédnout přehledy podle specifických atributů jednotlivých produktů.
Na co je třeba myslet, je fakt, že nemůžete získat přehled podle umístění jednotlivých reklam. Tím pádem ani nejde porovnat výkon vašich Chytrých kampaní na různých umístěních a pracovat s nimi při správě kampaní.
Z tohoto důvodu je důležité nesrovnávat výkon vašich Chytrých kampaní se starými kampaněmi v Nákupech Google. Je možné, že zde uvidíte nižší míru konverze, ( protože Smart kampaně se zobrazují i v Obsahové síti ) a budete si myslet, že se vaše nové kampaně nemůžou těm starým rovnat.
Místo toho musíte porovnávat výkon Chytrých kampaní a celkový výkon vašich starých kampaní v Nákupech Google spolu s vašimi remarketingovými kampaněmi z Obsahové sítě.
Tady je několik postupů, které je vhodné dodržovat, když vytváříte/spravujete Smart kampaně.
Je tady něco, na co byste si měli dát pozor ještě před začátkem vašich aktivit na poli Chytrých kampaní? Tady je výčet několika rizik na vaší cestě, ze kterých nespusťte oči.
Automatická správa nabídek, větší dosah a hands-off přístup k CRO – to všechno si na Chytrých kampaních zamilujete. Google zpřístupňuje inzerentům stále více a více z machine learningu. A přestože to automaticky neznamená lepší výsledky, určitě jde o změnu, která vám ušetří čas při správě vašeho účtu a v neposlední řadě elegantní způsob jak otestovat výkon vašich kampaní stylem A/B.