Google Marketing Live: Automatické reklamy, lokální kampaně a další

Google Marketing Live

Google na své výroční marketingové konferenci představil nové funkce postavené na ještě intenzivnějším využití machine learningu. Ty tak berou automatizaci na úplně nový level, který jsme v oblasti marketingu doposud neviděli.

Možná si říkáte, že se nejedná o tak přelomový okamžik, jelikož téměř každá nová funkce, uvedená na Google Ads (nová tvář AdWords) či Bing Ads souvisela alespoň trochu s machine learningem. To je sice pravda, ale po této konference nasazuje automatizaci doslova korunu.

 

Dříve byla automatizace omezená na některé aspekty kampaní, především na tvorbu nabídek či nadpisů. Nyní bude automatický celý proces, vše se bude odvíjet od několika mála údajů, které zadá sám inzerent.

Téměř v každé oblasti tvorby kampaní je vidět evoluce. Dříve jsme měli Dynamické reklamy ve vyhledávání, teď nás čekají jejich responzivní verze. Stejné je to s propagací aplikací. Původně jsme měli pouze univerzální kampaně, dnes se můžeme těšit na jejich lokální verzi.

Nové kampaně také mnohem lépe kombinují různé reklamní platformy ( Search, YouTube, Aplikace, Mapy). Koneckonců, lepší koordinace reklam mezi jednotlivými sekcemi Google byl jeden z hlavních cílů těchto změn.

Pojďme se tedy podívat, jaké konkrétní změny Google v San José oznámil.

Responzivní reklamy ve vyhledávání Google

První zprávy o této nové funkci se objevily už v květnu. Teprve teď ale Google oznámil, o co se skutečně bude jednat. Tento nový typ reklamy, který umožňuje inzerentům předat zodpovědnost za testování jednotlivých reklam do rukou Googlu, se objeví v horizontu několika měsíců.

Podobný trend můžeme sledovat již více než rok. Google se snažil inzerenty přimět k tomu, aby se vzdali manuálního testování reklam, více využívali reklamní sestavy  a speciálně se soustředil na propagaci automatického střídání reklam.

Naneštěstí pro Google, několik studií ukázalo, že inzerenti na tyto pobídky příliš nereagovali. Buď zůstali u manuální obsluhy jejich kampaní, či stále zdráhají využívat reklamní sestavy či další ještě pokročilejší funkce.

Responzivní reklamy mají tento negativní trend změnit pomocí lepšího uživatelského rozhraní a dalších možností. Google kupříkladu rozšířil množství písmen, ze kterých se skládají popisky u jednotlivých reklam. Inzerenti mohou zadat až 15 nadpisů, spolu se čtyřmi popisky, které se nově skládají z 90 písmen, namísto původních 80.

Ve výsledcích vyhledávání ukáží responzivní reklamy až tři nadpisy, namísto dvou, a samozřejmě připojí i rozšířené popisky.

Google automaticky ze zadaných nadpisů i popisků vybere ten, který nejlépe odpovídá dotazu uživatele. Takže, čím větší práci si dáte s různorodostí vašich nadpisů a popisků, tím větší šance zde je, že je Google ukáže správnému zákazníkovi.

 

Lokální kampaně v Adwords

Je jasné, že vyhledávání podle klíčového slova “v okolí”, zažívá svůj zlatý věk, především díky rozvoji chytrých telefonů. Google oznámil, že zaznamenal 10x více dotazů obsahující frázi “open near me”, tedy “otevřeno v okolí”. Proto přichází s další funkcí zaměřenou právě na uživatele chytrých telefonů.

Nový typ lokálních kampaní je namířený na shánění zákazníků pro kamenné obchody. Inzerent nastaví rozpočet, a reklamy jsou automaticky generovány na zakládě údajů, které inzerent vložil do systému a dalších informací, které jsou k dispozici o okolí příslušného inzerenta. Navíc Google automaticky optimalizuje tyto reklamy na všechny své platformy.

Jak jsme již řekli, účelem Lokálních kampaní je především získat zákazníky pro kamenné obchody, a tomu odpovídá i nová metoda pro měření výsledků, kterou využívají.

Lokální kampaně hlásí počet jednotlivých zákazníků, kteří se v obchodě zastaví pomocí anonymizovaných dat získaných ze zařízení uživatelů, kteří mají zapnutou historii polohy.

Lokální kampaně

Tato funkce, dříve přístupná pouze těm největší obchodům, se dnes stává mnohem dostupnější díky snahám Googlu o zlepšení jeho schopností v této oblasti. Otázkou je, proč je takový důraz kladen právě na počty návštěv jednotlivých obchodů.

Odpověď je jednoduchá. Zhruba 90 % procent obchodů stále probíhá offline, a dokonce, zhruba 80 % Američanů nakupuje velmi spontánně, s rozhodovací dobou okolo 48 hodin. Takže inzerenti chtějí možnost měřit dopad svých marketingových aktivit i na tomto poli. Lokální kampaně budou k dispozici opět v horizontu několik měsíců.

Chytré cíle kampaní v Google nákupech & Shopify

V květnu se objevily Chytré kampaně na Nákupech Google. Tato funkce automaticky optimalizuje vaše reklamy pro různé platformy, které Google vlastní. Celý systém pracuje tak, aby splnil cíl, který inzerent nastaví na začátku kampaně, kupříkladu cenu za jednu konverzi, apod.

Google nyní rozšířil počet cílů, které si inzerenti pro tento typ kampaně můžou určit. Nově by měli mít možnost zvolit počet návštěv v jejich obchodě, a počet úplně nových zákazníků.

Nabídky budou automaticky nastaveny tak, aby co nejlépe plnily zadaný cíl. U jednotlivých uživatelů se systém sám rozhodne, jaká je pravděpodobnost, že by mohl mít zájem o inzerentovo zboží a podle toho určí výši nabídky.

V neposlední řadě Google zahajuje spolupráci s třetími stranami, takže uživatelé Shopify budou mít možnost zadávat své kampaně přímo z rozhraní Shopify.

 

 

 

zdroj: Youtube a https://searchengineland.com/

Marek Pech
Marek Pech
Pomáhám webům získat více zákazníků pomocí lepší reklamy více jak 4 roky. Na volné noze se starám o PPC účty klientů. Napište a sejdeme se na kávu.