Responzivní reklamy ve vyhledávání – tipy a triky

Responzivní reklamy ve vyhledávání

Když jde o novinky a inovace, Google nikdy nezklame. Ani letošní výroční marketingová konference nebyla výjimkou. Mezi mnoha novými nástroji, které Google představil, je jeden, který opravdu mění hru. Tím jsou právě responzivní reklamy ve vyhledávání. O čem dalším se na Google Marketing Live mluvilo?

Od roku 2016, kdy Google uvedl rozšířené textové reklamy, představují Responsive search ads další revoluční změnu. Takže, co konkrétně se změní? Tady je 13 věcí, které by o responzivních reklamách měl vědět každý inzerent.

 

Co to tedy jsou responzivní reklamy ve vyhledávání?

Jedná se o nejnovější, největší a nejflexibilnější formát reklam od Googlu. Narozdíl od klasických reklam ve vyhledávači, kde vytváříte pomocí nadpisů a popisků jednu statickou reklamu, u responzivní reklamy můžete zadat 15 různých nadpisů, a až 4 různé popisky. Dohromady lze takto vytvořit 43680 různých kombinací, což znamená mnohem více možných konverzí. Google poté automaticky vyzkouší různé kombinace nadpisů a popisků, a zjistí tak, která má největší úspěch. V průběhu času se budou responzivní reklamy zlepšovat v cílení jednotlivých kombinací na ten správný druh uživatelů, ať už bude rozhodujícím faktorem jejich zařízení, klíčová slova, nebo jejich předchozí činnost na webu.

Responzivní reklamy ve vyhledávání

Jak velké jsou responzivní reklamy ve vyhledávání?

Nové responzivní reklamy ve vyhledávání mohou zobrazit nadpisy o velikosti 3 – 30 znaků, URL s dvěma poli o délce 15 znaků, a v neposlední řadě dva popisky s maximální délkou 90 znaků. V porovnání se staršími rozšířenými textovými reklamami se jedná o dodatečný nadpis, další popisek, a deset znaků navíc pro každý z popisků. Pokud to všechno sečteme, získáme dohromady 300 znaků, což dělá z responzivních reklam obry mezi ostatními reklamami. Responzivní reklamy také mohou fungovat vedle mnohých rozšíření, což jim umožňuje zabrat na stránce s výsledky ještě více prostoru.

Jak vytvořím responzivní reklamy v Google Ads?

Responzivní reklamy jsou momentálně v beta verzi, a jsou proto přístupné pouze pro určité inzerenty. Pro všechny inzerenty bude tato funkce odemčena v průběhu tohoto roku.

Pokud patříte mezi vyvolené, a máte přístup k beta verzi, můžete vytvořit responzivní reklamy následujícím způsobem. Otevřete kartu Reklamy, a stiskněte modrou ikonu + pro vytvoření nové reklamy. Z následujícího výběru zvolte Responzivní reklamy ve vyhledávání.

Následně budete provedeni procesem vytváření každého komponentu responzivní reklamy – její finální URL, viditelnou URL, 15 různých nadpisů a až 4 popisky. Můžete také přidat měřící šablonu, pokud rozkliknete možnost Reklamní URL.

Jakmile reklamu uložíte, bude zkontrolována a eventuelně zveřejněna.

Budou responzivní reklamy ve vyhledávání vždy zobrazovat 3 nadpisy a 2 popisky?

Ne! Stejně jako se dřívější responzivní reklamy zobrazují ve různých tvarech či velikostech v závislosti na velikosti obrazovky a obsahu stránky, responzivní reklamy ve vyhledávání jsou podobně flexibilní. U menších displejů je velká šance, že zobrazí méně komponentů, takže nečekejte, že pokaždé uvidíte váš třetí nadpis či druhý popisek.

Ale, vaše responzivní reklama ukáže vždy alespoň dva nadpisy a popisek, takže nikdy nebude menší než rozšířená textová reklama.

Jakou účinnost mají responzivní reklamy ve vyhledávání?

Responzivní reklamy jsou větší a dle Googlu v mnoha případech lepší, než klasické rozšířené textové reklamy. Podle Googlu mají až o 15% větší CTR v porovnání s běžnými reklamami ve vyhledávání.

Ale, je důležité zmínit, že ne každý z inzerentů samozřejmě uvidí zlepšení. Ani responzivní reklamy nejsou samospasitelné,  proto je třeba dodržovat následující postupy, abyste z vašich reklam maximální užitek.

Čím více nadpisů a popisků, tím lepší má responzivní reklama výsledky

Každá responzivní reklama musí mít minimálně tři nadpisy a dva popisky, aby se mohla uživateli zobrazit. Ale, toto minimum rozhodně nepředstavuje ideální stav. Výhodou responzivních reklam ve vyhledávání je jejich schopnost přizpůsobení jednotlivým uživatelům, která je umožněna co největším počtem různých variant.

Můžete použít až 15 nadpisů a 4 popisky. Tak je využijte. Dejte si za cíl vytvářet responzivní reklamy s minimálně 10 různými nadpisy a 3 popisky, a využijte tak jejich potenciál naplno.

Dbejte na různorodost vašich nadpisů a popisků

Vyhněte se nudným a opakujícím se variantám stejných nadpisů. Google vám dokonce nepovolí zveřejnění responzivní reklamy, u které jsou nadpisy a popisky příliš stejné.

  • Dejte průchod vaší kreativitě a zaměřte se na různé vlastnosti, nabídky či výzvy k akci. Každou z nich přiřaďte k jednomu z elementů vašich responzivních reklam.
  • Ujistěte se, že alespoň dva vaše nadpisy obsahují frekventované klíčové slovo. Využijte pro tento úkol dynamické vkládání klíčových slov.
  • Na druhou stranu se vyhněte situaci, ve které všechny vaše nadpisy obsahují podobná klíčová slova. Uchovejte unikátnost některých nadpisů tím, že z nich klíčová slova vynecháte, a zaměříte se na jiné vlastnosti popisovaných produktů.
  • Zadávejte vaše nadpisy a popisky v různých délkách. To zvětší vaši šanci na zobrazení třetího nadpisu či druhého popisku. Nesnažte se vždy o využití maximálního počtu znaků.
  • Kvalitně zpracovaná responzivní reklama obsahuje co nejvíc unikátních sdělení, která jdou dohromady zkombinovat.

Vytvořené nadpisy a popisky můžete „připnout“ na určité pozici ve vaší responzivní reklamě

Responzivní reklamy ve vyhledávání za vás automaticky testují pozici jednotlivých nadpisů a popisků. Vyzkoušejí je umístit na různé pozice, aby zjistili, které z nich fungují nejlépe na specifické uživatele. Což ovšem znamená, že se každý nadpis či popisek pokaždé nezobrazí.

To nemusí být problém, pokud nemáte určitou zprávu, kterou chcete vašim potenciálním zákazníkům předat u každé reklamy. Například slogan, spojovaný s vaší značkou, či disclaimer. Právě pro tento účel máte možnost připnout některý z vašich nadpisů a popisků abyste si byli jistí, že se vždy zobrazí.

Když máte vaše důležité sdělení sepsáno do podoby například nadpisu, přesuňte kurzor do pravého rohu, kde se objeví ikona pro “připnutí”. Když na ni kliknete, zobrazí se vám několik možností pro připnutí tohoto nadpisu.

Možnost “Showing this headline in any unpinned position” zajistí, že se nadpis pokaždé zobrazí, ale může k tomu dojít na pozici 1, 2 i 3. Pokud chcete, aby se nadpis zobrazil na jedné z těchto pozic, můžete to tak nastavit. Je ale dobré mít na paměti, že ne u každé reklamy se zobrazí třetí nadpis, takže se nemusí zobrazit ani nadpis, který jste na tuto pozici připnuli.

Využívejte připínání velmi zdrženlivě!

Připnutí určitých nadpisů či popisků zaručí, že vaše reklama bude vždy obsahovat všechny důležité části. Ale, zároveň tak omezujete počet kombinací, které ve vaší reklamě může Google vytvářet, což může negativně ovlivnit jejich úspěch.

Připnutí jediného nadpisu snižuje počet kombinací a ztrácíte tak hlavní výhodu responzivních reklam ve vyhledávání.

 

Zmizí rozšířené textové reklamy nadobro?

Ne! Google se nehodlá klasických textových reklam zbavovat. Můžete je nadále využívat, a vyzkoušet responzivní reklamy jako doplněk pro vaše kampaně.

Google dokonce doporučuje, abyste rozšířené textové reklamy nezahazovali, a využívali minimálně jednu pro každou skupinu reklam, kterou máte. To vám nejenom pomůže při testování vašich nových responzivních reklam, ale zároveň vám to zaručí, že se vaše reklamy objeví tak často, jak to jen jde.

Jenom jednu responzivní reklamu v každé reklamní sestavě

Google automaticky zkouší jednotlivé elementy vašich responzivních reklam ve vyhledávání proti sobě, takže není žádný důvod proto, abyste zařadili dvě responzivní reklamy do stejné skupiny reklam.

Takový postup může dokonce zabránit tomu, aby došlo k vytvoření určitých kombinací jednotlivých elementů vašich reklam. Čímž dojde ke zpomalení a narušení celého optimalizačního procesu.

Kdy budou responzivní reklamy ve vyhledávání k dispozici pro běžné uživatele?

Momentálně je k dispozici pouze beta verze. Jednotliví inzerenti se můžou dotázat přímo Googlu, jestli nemohou být do beta testování zařazeni. Pokud k tomu nedojde, responzivní reklamy by měly být k dispozici pro všechny v řádu několika měsíců.

Co bych měl udělat, abych se připravil na příchod responzivních reklam?

Zjistěte, které z vašich momentálních kampaní mají největší účinnost, a využijte je jako semínka, ze kterých vypěstujete vaše ideální nadpisy a popisky pro responzivní reklamy.

Znovu si projděte jednotlivé nabídky, vlastnosti a výhody, které ve vašich nejlepších kampaních propagujete. Víte, že budete muset v budoucnosti vymyslet mnoho výborných nadpisů i popisků, proto nečekejte, až budou responzivní reklamy přístupné pro všechny, a začněte na svých textech pracovat už teď.

Marek Pech
Marek Pech
Pomáhám webům získat více zákazníků pomocí lepší reklamy již několik let. Na volné noze se starám o výkonnostní marketing klientů a přivádím jim objednávky za stovky milionů korun měsíčně. Napište a sejdeme se na kávu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *